لیبلها با هدف و منظور خاصی بر روی کالا و محصولات مختلف الصاق میشوند. هرکدام از این برچسبها حاوی مفاهیم و اطلاعاتی هستند که به شما کمک میکنند، انتخاب بهتری داشته باشید. همچنین این لیبلها باعث میشوند، محصولی که از هر نظر مورد نیاز شما میباشد را تهیه کنید.
ما در این بخش قصد داریم یکی از این لیبلها که بر روی برخی از کالاها نصب میشود را بررسی کنیم. این لیبل به لیبل قرعه کشی معروف است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
لیبل قرعه کشی چیست؟
برخی از کارخانهجات و فروشگاهها برای تشویق مشتری به خرید یک محصول خاص یا بالا بردن قیمت فاکتور مشتری از طرحهایی استفاده میکنند. یکی از این طرحها که بسیار رایج است طرح قرعه کشی میباشد. مشتری اگر محصولاتی را خریداری کند که لیبل قرعه کشی بر روی آن نصب شده باشد، در آن قرعه کشی شرکت داده میشود.
لیبل قرعه کشی یکی از انواع لیبلهای پشت چسب دار است. همانطور که از اسم این برچسب مشخص است، این لیبل برای آن که بدانید محصول شامل جوایز قرعه کشی میشود روی آن نصب شده است.
اندازه لیبل قرعه کشی
برچسب یا لیبل قرعه کشی با توجه به اندازهی محصول و نیاز مشتری و همچنین سطحی از محصول که برای نصب لیبل در نظر گرفته شده است، می تواند در سایزها و اندازههای مختلف چاپ و تولید شود. یعنی این که در صورت بزرگ بودن سایز محصول اصولا از لیبل قرعه کشی سایز بزرگ، و در صورتی که محصول اندازه کوچکتری داشته باشد از لیبل کوچکتر که متناسب با آن اندازه باشد استفاده میشود.
مسئلهی دیگری که در انتخاب سایز لیبل قرعه کشی تاثیرگذار است، بوجه و سلیقهی سفارش دهنده میباشد. شرکتها و مراکز با توجه به بودجهای که در نظر گرفتهاند و نیز سایز مورد نظر خودشان هم میتوانند نسبت به سفارش کار خود اقدام نمایند. همچنین سایزهای استانداردی هم برای لیبل قرعه کشی تعریف شده است که در بازار موجود است و میتوان از آنها استفاده کنید. انواع سایز استاندارد در چاپ لیبل قرعه کشی عبارت است از:
- لیبل قرعه کشی ۴۰ در ۲۰
- لیبل قرعه کشی ۵۰ در ۲۱
- لیبل قرعه کشی ۴۷ در ۲۳
- لیبل قرعه کشی ۴۰ در ۳۰
- لیبل قرعه کشی ۴۰ در ۴۰
- لیبل قرعه کشی ۵۰ در ۴۰
- لیبل قرعه کشی ۶۰ در ۴۰
سفارش لیبل قرعه کشی استاندارد بهتر است یا سایزهای دیگر؟
استفاده از لیبل قرعه کشی در سایزهای استاندارد مزیتهایی نسبت به سایزهای دیگر دارد. دلیل نامگذاری این نوع برچسب به نام لیبل قرعه کشی سایز استاندارد، این است که قالب یا کلیشهی این برچسبها از قبل تهیه و تولید شده است. به این ترتیب شرکتهای سفارش دهنده، نباید جهت ساخت قالب و کلیشه هزینه مجدد صرف کنند.
همچنین استفاده از سایزهای استاندارد به غیر از کاهش هزینههای تمام شده برای سفارش دهنده، مدت زمان کمتری برای تولید نیاز دارد. بنابر این مدت زمانی که برای چاپ برچسب قرعه کشی از لحظه تاییدیه نهایی سفارش دهنده تا تولید و تحویل آن برای مشتری صرف میشود، به یک سوم کاهش پیدا میکند.
چاپ برچسب قرعه کشی چه اطلاعاتی را شامل می شود؟
بر روی برچسبهای قرعه کشی اطلاعات مختلفی وجود دارد. در Artwork لیبل قرعه کشی اصولا آرم شرکت سفارش دهندهی لیبل، توضیحات درخواستی از مشتری، یک بارکد QR که اطلاعات آن ثابت یا متغیر است و یک کد که باید حداقل ۱۲ رقم باشد و به صورت یونیک توسط شرکت سفارش دهندهی کار یا شرکت انجام دهندهی کار تولید میشود؛ قرار دارد. این اطلاعت بر روی بلرچسب طراحی شده و بقعد از تایید شرکت سفارش دهنده، چاپ میگردد.
تعداد ارقام کدی که به صورت یونیک تولید میشود، به دلخواه سفارش دهنده تعیین میگردد. اما هر چقدر که تعداد ارقام این کد بیشتر باشد، ضریب امنیت لیبل قرعه کشی افزایش مییابد و حدس زدن آن را غیر ممکن میکند. بعد از طراحی و تایید اطلاعات بر روی برچسب، باید کد لیبل قرعه کشی با یک لایه اسکرچ پوشانده شود.
سایز این لایه اسکرچ بسته به تعداد ارقام انتخابی سفارش دهنده متغیر میباشد. اسکرچهای مورد استفاده در لیبل قرعه کشی، به صورت استاندارد و در ۳ سایز 16 در 7 میلیمتر، 25 در 7 میلیمتر و 25 در 8 میلیمتر در بازار موجود میباشد که بر روی لیبل قرعه کشی استفاده چسبانده میشود.
